Terdapat 4 Kalangan Suami Yang Ditarik Perempuan ke Neraka



MANFAAT - Kelak di akhirat, terdapat 4 kalangan lelaki yang ditarik ke dalam neraka oleh perempuan. perihal itu disebabkan lelaki - lelaki tersebut tidak membagikan hak - hak perempuan dan juga tidak melindungi amanah yang ia emban.

dan juga berikut inilah kalangan lelaki yang mampu ditarik perempuan kedalam neraka.

1. ayahnya
seseorang bapak mempunyai kewajiban buat mendidik anak - anaknya supaya jadi seorang yang baik. apabila seseorang bapak mempunyai anak wanita, tetapi dia mengabaikan anak perempuannya itu dengan tidak membagikan tarbiyah agama serupa sholat, mengaji dan juga sebagainya. dan juga ia pula membiarkan anak perempuannya itu tidak menutup auratnya, hingga si bapak hendak ditarik ke neraka oleh anaknya itu karna dia tidak melindungi amanahnya dengan benar.

2. suaminya
apabila seseorang suami tidak mendidik istinya sampai - sampai dia membiarkan istrinya berteman leluasa menampakan perhiasan kepada tidak hanya muhrimnya, tidak menasehati istrinya tatkala istrinya meninggalkan kewajiban shalat, puasa dan juga lain sebagainya. hingga dia hendak ditarik oleh istrinya ke neraka.

3. kakak laki - lakinya (walinya)
apabila bapaknya sudah tidak terdapat, hingga secara spontan tanggungjawab melindungi kehormatan perempuan dan juga keluarga ibunya jatuh kepada kerabat pria tertua, disinilah tanggung jawab yang besar hendak dipikul.

karna, apabila dia cuma mementingkan keluarganya aja dan juga membiarkan adik perempuannya dikala melaksanakan perihal yang dilarang oleh allah, hingga dia hendak ditarik oleh adiknya di akhirat nanti.

4. anak laki - lakinya
apabila seseorang anak tidak menasihati terhadap ibunya dan juga keluarganya tentang islam, hingga anak itu hendak dimintai pertangungjawaban di akhirat nanti. hingga nantikanlah tarikan ibunya.

buat itu, hendaknya kita melindungi keluarga dan juga pula diri kita dari api neraka. setimpal dengan firman allah swt berikut ini:

“hai orang - orang yang beriman, peliharalah dirimu dan juga keluargamu dari api neraka yang olahan bakarnya merupakan manusia dan juga batu; penjaganya malaikat - malaikat yang kesat, keras, dan juga tidak mendurhakai allah terhadap apa yang diperintahkan - nya kepada mereka dan juga senantiasa mengerjakan apa yang diperintahkan. ” [qs. at - tahrim ayat 6]

mudah - mudahan, kita tidak tercantum dalam golongan - golongan orang yang merugi di akhirat nanti. aamiin.






Sumber : Online
Terdapat 4 Kalangan Suami Yang Ditarik Perempuan ke Neraka Terdapat 4 Kalangan Suami Yang Ditarik Perempuan ke Neraka Reviewed by Timexpose on April 11, 2017 Rating: 5